Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF kevät/kesä 2015 Vastaa aiheeseen: IVF kevät/kesä 2015

Nimetön
Ei-aktiivinen

Tervehdys kanssatoverit!

Mä en puolestani ole koskaan käynyt julkisella, vaan aina yksityisellä. Takana 2 vuoden yritys, 2 tuloksetonta inseminaatiota ja 2 tuloksetonta IVF:ää. Tai no, ekalla IVF:llä kemiallinen raskaus, mutta sepä olikin sitten juhlaa kun piti odotella tuleeko itsestään ulos vai tarvitseeko poistolääkkeet — tai mikä hirveintä, mennä kaavintaan! Onneksi tuli itse ulos.

Parasta yksityisellä, verraten noihin teidän tarinoihinne, lienee nopeus. Ei juuri tarvitse odotella, vaan heti toimitaan kun voidaan. Ja tavallaan on kivaa, että mut muistetaan siellä jo tosi hyvin. Siellä ei ole varmaan ketään sellaista töissä, joka ei tunnistaisi mua kun astelen ovesta sisään :D. Kertoo tietysti pitkittyneistä hoidoista eli siinä mielessä ei kovin iloinen asia, mutta eipähän ole ainakaan kolkko tunnelma… 🙂 Hoidot kai on aikalailla sitä samaa kaikkialla (?).

Ainoa mitä itse mietin on, olenko saanut riittävän tiedon kaikista mahdollisista testeistä. Tuntuu nimittäin aika käsittämättömältä, että muka mitään vikaa missään ei ole, mutta vuosikausien yritys, järjetön määrä hormoneja, järeät hoidot ja kaiken mahdollisen optimointi ei tuota toivottua tulosta. Ei mitään vikaa? Vähättelemättä lääkärien asiantuntemusta alan olla melko vakuuttunut, että joku vika on, mutta multa/ meiltä ei ole testattu sitä. Onko joku käynyt esimerkiksi kromosomianalyysissa? Tai saanut jonkun selityksen lapsettomuuteen, jota ensin pidettiin selittämättömänä?

Kuulisin mielelläni, jos joku tietää/ suosittelee vielä muita testejä kuin perushormonimääritykset, siittiöseulonnat, kohtu-ultran ja munanjohtimien aukiolotutkimuksen. Tuntuu nimittäin hiukka ärsyttävältä talsia aina uuteen ja taas uuteen alkionsiirtoon ikään kuin sokkona kun selvästikään kaikki ei ole kunnossa. Mur.