Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Talvi/Kevät plussat 2014-2015 Vastaa aiheeseen: Talvi/Kevät plussat 2014-2015

Valkosiipi
Osallistuja

Hei Hissukka ja tervetuloa mukaan!
Ilmeisesti sinulle ei ole alkuraskauden verikoetta tehty?
Itselle ainakin verikokeen tulos oli todella huojentava uutinen. Raskaushormoonin määrä oli niin suuri (4+2 päivillä 504), ettei ollut epäillyskään raskaudesta. Ensimmäisessä ultrassa olin 7+2 ja heti sen jälkeen varasin neuvolaan ajan. Itse harmittelin sitä, että neuvolan aika varataan vasta ensimmäisen ultran aikaan kun ei sinne niin vaan seuraavalla viikolla pääse. Neuvolaan sain ajan, niin että kävin siellä viikko takaperin ja sitten olikin kiire päästä verikokeisiin. Niihinkään ei ollut enää vapaita aikoja joten menin seuraavana päivänä päivystyksen kautta ja ultrankin aika venähti ensiviikon ns. viimeiselle päivälle. Kun noissa nt -ultrissa ja verikokeissa on aika tarkat ne ajankohdat.
Eli oma mielipiteeni on, että kannattaa varata heti vaan se neuvola-aika, mikäli haluat näihin niskaturvotus yms. kromosomipoikkeavuuksien seulontaan osallistua.

Itsellä ensimmäinen tärppi tuli luomuna ja heti ensimmäisen ovutestin plussaamisen jälkeen. Se päätyi ikävästi ja kaavinnasta johtuen meikäläisen luomu raskautuminen on mahdollisuuksiltaan olematon (munatorvet tukossa). Nyt sitten 1,5v. odottelun jälkeen päästiin ivf hoitoihin suoraan ja ensimmäisestä siirrosta tarttui kyytiläinen matkaan. Ehkä sitä hermoilee hieman enemmän kun on kuitenkin odotusta tähän tilaan pääsystä jo sen verran takana ja ehkä myös siksi, kun tietää kuinka hauras onni on. En kyllä itse usko, että hermoilu helpottuu tuon toisen ultran jälkeen kovinkaan paljon. Mutta siinä vaiheessa kun alkaa liikkeitä tuntumaan niin uskoo ehkä helpommin, että kaikki on kunnossa.

Ja siihen iloitsemiseen… Saa ja pitääkin iloita, vauvalle tärkeää on äidin hyväolo ja onnellinen odotus!