Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Talvi/Kevät plussat 2014-2015 Vastaa aiheeseen: Talvi/Kevät plussat 2014-2015

katras
Osallistuja

Tervehdys kaikille!

Pullervo, voi kun olet heikossa kunnossa. Onko sun pahoinvointi noin rajua, että kuihdut olemattomiin? Toivottavasti saat voimaannutettua itseäsi osastolla ja tulevat viikot veisivät pahinta pahoinvointia taka-alalle. Itsekkin oksentelin viikolle 22, mutta keskimäärin alkuun vain kerran päivässä ja viikon 15 jälkeen ehkä joka toinen pvä. Kivaa se jatkuva etominenkaan ei ole, vaikkei koko aikaa laattaisikaan. Vieläkin on päiviä, että kuvottaa, mutta ei sentään oksu lennä.

Valkosiipi: Onnea ihanista ultrakuulumisista! Mahtavaa että tällä kertaa oli asukki kotona ja voimissaan. Onnea odotukseen!

Itse olen paksu ja kankea. Vielä ensi viikolla kun jaksaisi 4pvää töitä, niin virallinen äitiysloma alkaa. Tähän on siis tultu, uskomatonta, mutta totta!! Tähän, mitä ikinä en olisi omalle kohdalle uskonut, ehkä salaa haaveillut. Nyt minä ja sinä, jotka vihdoin oikeasti odotamme, saadaan jäädä kotiin hoitamaan vauvaa ja ottamaan työelämästä ansaittu breikki, niinkuin muutkin normaalit äidit saavat tehdä.
Sitten vielä tähän olotilaan, kun tuntuu paksulta, niin mun jalat on kuin norsulla ja yöt hirvittävän huonoja. Olen ollut ehkä tyhmänkin sinnikäs, kun en hakenut tähän väsymykseen sairaslomaa. Tää kulunut viikko on ollut ihan surkea kun en meinaa saada nukahdettua illalla, vaan kuuhaan 1-3 yöllä ja aamulla pitää kuitenkin herätä töihin 06.30 Unet jääneet 2-5 tuntiin yössä ja tämähän lisää nimenomaan turvotusta ja jalat olleet ihan pölkyt eikä mitkään poppakonstit näytä auttavan. Sitten luin että univaje on paha turvotuksen aiheuttaja. Jospa nyt viikonlopun aikana tulis helpotusta asiaan. Hyvän asennon löytyminen nukkumiseen on myös vaikeaa ja näin varmasti teillä muillakin pidemmälle mahan kasvatuksessa ehtineillä. Lievän kutinan, joka on onneksi enää lievää lisäksi oon perinyt äidiltäni levottomat jalat, ja tämä vaiva on nimenomaan raskausaikana. On kyllä joskus muulloinkin, mutta nyt mennyt ihan uudelle tasolle raskauden edetessä. Äitini on lähestulkoon tämän vaivan vuoksi valvonut pari viimeistä raskauskuukautta. Itsellä tämä pahentunut onneksi vasta hiljattain niin voimakkaaksi, että valvottaa 2-3h lltayöstä. Tämä ei onneksi ensi viikon jälkeen haittaa enää, kun aamulla saa nukkua pitkään. Kaikenlaisia vaivoja tämä tila on tuonut, mutta mitään kipuja ei kyllä ole ollut. Lähes normaalisti pystyy asioita tekemään, eikä maha juurikaan hidasta. Mikään pieni vatsa mulla ei oo, mutta ei onneksi mikään valtavakaan, mitä kyllä jossain vaiheessa pelkäsin, kun kasvu oli niin voimakasta viikoilla 25-30, mutta nyt taslittunut. Sf mitta menee keskikäyrän tuntumassa. Supistuksia tosi vähän ja kivuttomia, mutta sitte on ollu näitä muita edellämainittuja kotkotuksia.

Tulipa sepustus, mutta tässä aikani kuluksi puran ajatuksia. Tarvikkeita on nyt hommattuna jonkin verran ja vaunut on vihdoin tilattu.

Hyvää jatkoa kaikille ja käykäähän kertoilemassa kuulumisia välillä!

Katras ja Taimi rv34

• Tätä vastausta muokkasi 5 vuotta, 6 kuukautta sitten katras.