Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Talvi/Kevät plussat 2014-2015 Vastaa aiheeseen: Talvi/Kevät plussat 2014-2015

Hopea
Osallistuja

Parisienne: Minulla oli alkuraskaudessa veristä vuotoa, joka alkoi juurikin tuolla seitsemännellä raskausviikolla ja jatkui 15. viikolle saakka. Syyksi selvisi osittain kohdunsuun päällä ollut istukka. Suurimman osan ajasta vuoto oli rusehtavaa ja niukkaa, kerran oli todella runsaskin kirkasverinen ja hyytymäinen vuoto (rv 14, sai kotona pestä lattioitakin sen vuodon jäljiltä). Tiedän siis todella sen musertavan pelon, että päättyikö raskaus tähän, ja kun ei noilla alkuviikoilla sitä itse pysty millään varmistamaan (raskausviikon 10 jälkeen pelkoa helpotti, kun sai sydänäänet kuunneltua dopplerilla, aivan korvaamaton laite oli meille)… Kerran kävin yksityiselläkin ultrassa ja kerran gynepäivystyksessä tarkastuttamassa tilanteen, kun en sitä epävarmuutta enää kestänyt. Jos teillä on vain moiseen mahdollisuus, niin kovasti kannustan käymään ultrassa! Nyt en enää muista kävittekö lapsettomuushoidoissa yksityisellä vai kunnallisella… Meidän hoidot oli kunnallisella, ja sieltä sanottiin, että voin hyvin käydä päivystyksessä tarkistuttamassa tilanteen, kun olen kerran tavallaan jo heillä ”kirjoilla”. Ja hyvin tuolla päivystyksessä ymmärsivät sitä minun epävarmuutta ja hätää tilanteen suhteen… Toivottavasti sinunkin vuotamiselle löytyy luonnollinen syy ja pikkuinen on tarrautunut lujasti kiinni! Paljon jaksamista teille. <3