Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Talvi/Kevät plussat 2014-2015 Vastaa aiheeseen: Talvi/Kevät plussat 2014-2015

yöutu
Osallistuja

En todellakaan kuulu tänne ketjuun mutta vastaan nyt Parisiennelle. Tää vastaus ei varmaan ole se mitä toivot, mutta ikävä kyllä keskeytynyt keskenmeno voi tapahtua jopa ilman mitään vuotoa. Mullahan viime kesäsessä raskaudessa tuli vain yhtenä aamuna (muistaakseni rv9+6) hailusti verta valkovuodossa ja sen jälkeen ei taas mitään. Mitään merkittävämpiä kipuja ei ollu koko aikana. Tuossa vaiheessa alkiot oli ollu kuolleena jo noin viikon. Autuaan tietämättömänä ja pelkuruuttanikin jäin kuitenkin odottelemaan np-ultraa 12+3 jossa musertava totuus sitten paljastu. Jälkiviisaana tietty kironnu miksen menny heti sen vuodon jälkeen ultraan jossa sentään ois tilanne voitu todeta jo paljon aiemmin. Oppipa tästä sen että aion juosta ultrissa vaikka joka v*tun viikko, jos ikinä enää sitä plussaa saan. En koskaan enää halua sitä tilannetta että viikkotolkulla kuvittelen olevani onnellisesti ”raskaana” ja kannan kuolleita mukanani. Dopplerillakin olin muka kuulevinani jotain sykkeitä (olihan ne jo nähty rv7+5 ultrassa), vaikka mitään elävää siellä ei enää ollu, ja ne oli siis vaan jotain oman sykkeen sivukaikuja.

Vuodot on kuitenkin hirveen yleisiä alkuraskaudessa, niille löytyy yleensä joku vaaraton syy, ja oon lukenu että joillain on rajujakin vuotoja ja silti kaikki on menny hyvin. Itse en vaan tietenkään saanu kuulua siihenkään onnellisempaan joukkoon….4 alkiota siirretty kkm jälkeen ja kaikki taas tuttuakin tutumpaa negaa. Tässä kuussa piti siirtää ainoa pakastealkio 4.ivf:stä mutta erinäisistä syistä vituiks meni (jos vaan jossain kohtaa voi olla paskatuuria niin sehän toteutuu mun tapauksessa..) ja enskuun kierrossa onkin siirtoaikaan klinikan kesäsulku eli siirtyy jonnekin elokuulle. Juuri mitään uskoa ei ole tähänkään alkioon, miks sekään kun ei aiemmatkaan vastaavan laatuset…

Paskinta tosiaan mitä näissä hoidoissa voi tapahtua, on menettää se helvetillisellä vaivalla ja useiden vuosien ja negojen jälkeen aikaansaatu raskaus.
Onnea kuitenkin saadusta mahdollisuudesta, ja toivottavasti sulla sujuis kaikki loppuunsaakka! Tiedän kyllä miten pelottaa…

• Tätä vastausta muokkasi 5 vuotta, 5 kuukautta sitten yöutu.