Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF kevät/kesä 2015 Vastaa aiheeseen: IVF kevät/kesä 2015

Surenkorento
Osallistuja

Kiitos, Lennu, kysymästä 🙂

Yksi piinaviikko on takana, toinen edessä. Olen pyrkinyt lähinnä pitämään ajatukset alkiosta muualla, etten tapa sitä stressaamalla. Mieheni kun käski olemaan stressaamatta :D. Minulla, kuten monella muulla täällä, on sellainen ”älä stressaa, mennään päivä kerrallaan”-mies. Toisaalta, hän pitää minut järjissäni.

Lugesteronien kanssa kolmesti päivässä puuhaaminen ei ole mielestäni ollut ollenkaan NIIN suttaista hommaa, kuin olin kaikkien puheista ymmärtänyt. Onhan se siis normaalista aikalailla poikkeavaa, mutta ei nyt kamalan suurta ylimääräistä päänvaivaa aiheuta.

Liekö Lugesteronien syytä, että rinnat ovat olleet jo viikon verran turvoksissa ja arat, ja minusta myös tuntuu, että olen normaaliakin itkuherkempi. Tai siis nyt lähinnä kyyneleitä tahtoo tulla pienestäkin iloisesta, vakavasta tai surullisesta asiasta. Syön ja liikun kurinalaisesti, ja siinä missä piikittelyjen jälkeen paino tipahti muutamassa päivässä takaisin normaaliin, nyt se on tässä viikossa taas noussut hieman.

Kotitestihän on minulla edessä ensi maanantaina. Viime viikolla oli paljon kaikenlaista ohjelmaa työn ja kuntoilun lisäksi. Tälle viikolle ei ole oikein mitään ylimääräistä ohjelmaa. Ties vaikka seuraava kuluva viikko tuntuukin taas vuodelta.

Viime viikolla laskeskelin päiviä tyyliin ”tänään blastokysta”, ”tänään pitäisi alkiokuoren revetä”, ”nyt pitäisi kai jo kiinnittyä”. Olin ehkä eilen tuntevinani jotain alavatsakipua, joka kesti hieman pidempään, ja hiljaa mielessäni sen toivoin olevan kiinnittymiskipua. Mutta en sitten tiedä, saattoihan se olla jotain muutakin. En ole koskaan tuntenut yhtäkään ovulaatiotani, niin en tiedä voinko tuntea alkionkiinnittymistäkään.

Minusta tuntuu, että elimistöni reagoi kovin laimeasti kaikkeen. Kolme inseminaatiota, tuloksetta. Hoitovaste oli se yksi munasolu ja paksumpi limakalvo, mutta tuo limis olikin sitten ainoa muutos mihinkään aiempaan. Kohdunkaulan laajennustoimenpide oli miellyttävä (varmaankin nukutuksen ansiosta), ja siitä seurasi ainoastaan jälkivuotoa hyvän aikaa. Punktiokin oli yllättävän mukava ja alavatsa tuntui hieman sitten loppupäivästä, mutten ottanut edes särkylääkettä. Munasarjani jaksoivat tuottaa 300 Gonal-F annoksista huolimatta vain kolme munasolua, jotka onnekseni olivat kaikki kypsiä ja niistä sentään kaksi hedelmöityi ja yksi saatiin pakkaseen, kun yksi lähti kyytiin. Treenasin koko viime viikon ongelmitta, huomioin toki kiellot tietyistä liikkeistä.

Mutta kun mikään ei oikein tunnu miltään. Mietin, että eikö kroppani oikeasti toimi niin naisellisesti kuin pitäisi, edes hormoniboostauksilla, vai olenko vain onnekkaassa asemassa, kun en saa mitään (kipu)oireita? Minähän en siis edes tiedä, mitä pms-oireet ovat, ja ne eivät ole tulleet esiin edes hoitojen aikana.

Hyvillä mielin siis kuitenkin, kaikesta huolimatta tai juuri siksi 🙂
Tsemppiä sinulle huomiseen verikokeeseen, pidän peukut pystyssä <3

1st IUI Feb '15, 2nd IUI Mar '15, 3rd IUI on April Fools' Day '15. 1st IVF May/June '15, 1st PAS Aug '15 (didn't happen). 2nd IVF Nov '15 and two stripes in the morning of the 30th Nov.