Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF kevät/kesä 2015 Vastaa aiheeseen: IVF kevät/kesä 2015

Nimetön
Ei-aktiivinen

Hei kaikille!

Olen seurannut palstaa viikon päivät ja saanut täältä paljon tukea ja apua. Vaan nyt on aika itsekin osallistua keskusteluun.

Minä (27) ja mieheni (29) olemme yrittäneet lasta kaksi ja puoli vuotta. Tai alkuun emme varsinaisesti yrittäneet, mutta lopetimme ehkäisyn ja otimme linjan tulee kuin tulee. Vuosi sitten kuitenkin tajusimme, ettei vauvaa taida tulla omin avuin ja päädyimme tutkimuksiin kunnalliselle. Olin aivan varma, että syy lapsettomuuteen löytyy minusta. Kuukautiskiertoni oli melko sekaisin ja oletin sen olevan ongelma, joka on myös helposti korjattavissa. Noin puoli vuotta kestävien tutkimusten aikana kuitenkin selvisi, että vika on mieheni siittiöissä ja että ainoa vaihtoehto on IVF ja ICSI. Siinä olikin sulattelemista. Mieheni on ottanut asian aika rauhallisesti, vaikka kyllä hänellekin uutinen oli isku naamaan. Minulla on ollut sekä hyviä, että huonoja kausia. Ainakin kerran kuussa (kuukautisten aikaan) olen pillittänyt ja vellonut itsesäälissä ja epätoivossa.

Kevään olemme sitten jonottaneet ja jonottaneet ja vihdoin olemme päässeet aloittamaan hoidon. Kaikki on tähän asti mennyt hyvin, vaikka en piikittelystä pitänytkään. Gonal-F:ää pistin 8 päivää ja se oli helppoa, eikä minulle tullut siitä juurikaan oireita. Cetrotidestä mahani turposi ja kutisi ja viimeiset päivät, varsinkin Ovitrellen jälkeen olivat melko tuskaisia. Turvotusta, mahakipua ja vaikeuksia pissata. Punktio oli eilen, 8.6. Tuloksena oli 11 munasolua ja huomenna olisi alkion siirto, jos kaikki menee hyvin. Klinikalta soitetaan kuulemma tänään, jos ongelmia on ilmennyt. Jännittää! Nyt olen siis sairaslomalla ja vointi melko hyvä.

Kuinka paljon olette liikkuneet punktion jälkeen? Minua pelottaa hoitajan mainitsema munasarjojen kiertyminen ja nyt vainoharhaisena kuvittelen niin tapahtuvan heti, kun käännän kylkeäni 😀 Eilinen meni maatessa, tänään olen koittanut touhuta hieman kotitöitä ja kohta olisi tarkoitus lähteä pienelle kävelylenkille.

Kesäterveisin Binkku.