Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF kevät/kesä 2015 Vastaa aiheeseen: IVF kevät/kesä 2015

Surenkorento
Osallistuja

Moi Binkku, tervetuloa tänne jännittämään 🙂

Hoitaja kun tiesi minun treenaavan ja syövän tavoitteellisen epätavoitteellisesti, hän ei edes ehdottanut suolan lähteeksi sipsejä eikä ehdottanut miehelleni, että tämä hemmottelisi minua punkionjälkeisinä päivinä esim. karkeilla tai pullalla :D. Hän kuitenkin kielsi minua ehdottomasti harrastamasta juuri mitään liikuntaa punktion (pe) ja alkionsiirron (ma) välisenä aikana, vaan käski rentoutua ja hengailla. Otin viikonlopun todellakin rauhallisesti, vaikka minulla ei perjantai-illan jälkeen enää mitään tuntemuksia ollutkaan.

Alkionsiirron jälkeen heti seuraavana päivänä ryntäsin kuntosalille ja poikkesin normaalista treenikuviostani vain sillä, etten lämpännyt juoksumatolla juosten (kun juokseminen ja hyppiminen oli kielletty), enkä tehnyt vatsalihasliikkeitä koko viikon aikana, koska nekin oli kieltolistalla.

Kävelyhän oli sopivaa liikuntaa varmasti myös alkionsiirtoa odotellessa, kunhan et hypi ja pompi siinä samalla :). Se hölskyvä liike, keskivartalon kiertoliikkeet ja muut vatsalihasliikkeet oli vain niitä, joita piti vältellä. Joten, minä tein kaikkea muuta – hoitaja ainakin sanoi, että jalkoja ja käsiä saa salilla treenata.

Oman voinnin mukaan kuntoiluahan sai sitten jatkaa normaalisti alkionsiirrosta viikon päästä. Minä itseasiassa aloitin jo sunnuntaina.

Tämä oli myös vähän sitä aluetta, kun mietin, että kroppani reagoi laiskasti hoitoihinkin. Että enkö edes tule niin kamalan kipeäksi kuin moni muu?

1st IUI Feb '15, 2nd IUI Mar '15, 3rd IUI on April Fools' Day '15. 1st IVF May/June '15, 1st PAS Aug '15 (didn't happen). 2nd IVF Nov '15 and two stripes in the morning of the 30th Nov.