Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF kevät/kesä 2015 Vastaa aiheeseen: IVF kevät/kesä 2015

Almuska
Osallistuja

Moi kaikille 🙂
Olen lueskellut jo jonkin aikaa tätä ketjua ja nyt uskaltauduin tänne itsekin kirjoittelemaan.
Meillä on vasta alkamassa ensimmäinen IVF, mutta olen pelkästään tätä ketjua lukiessa saanut paljon tukea tulevaan koitokseen.

Meillä yritystä takana reilu 3 vuotta. Tutkimuksiin hakeuduttiin kesällä 2013, mutta mitään syytä ei oikeastaan löydetty. Minulla oli keliakia arvo koholla ja kävin tähystyksessä, mutta sieltä ei löytynyt muutosta juuri lainkaan. Lääkäri kehoitti kokeilemaan ruokavalion muutosta, vaikka normaalisti tuolla löydöksellä ei sitä olisi tarvinut muuttaa. Eli nyt ollaan oltu 1,5 vuotta gluteenittomalla, mutta sekään ei tulosta tuonut. Meillä oli taukoa yrittämisestä tammi-heinäkuu 2014, koska järjestin häitämme ja se aiheutti niin ison stressin, ettei siinä muuta pystynyt ajattelemaan.
Viime syksynä jatkoimme hoitoja ja vuorossa oli ovulaation induktio. Siinä kokeiltiin eri valmisteita, mutta ei mitään tulosta.
Nyt siis heinäkuun lopulla alkaa Gonal-F pistely ja punktio joskus elokuun alussa.
Tarkoitus olisi ennen sitä rentoutua ja viettää kesälomaa, mutta saa nähä miten ajatukset saa pidettyä poissa tulevasta. Kovasti olen yrittänyt olla katkeroitumatta tilanteestamme, mutta se on ollut vaikeaa kun ystävät ympärillä lisääntyvät kuin sienet sateella. Toki lähipiiristä löytyy pari muutakin pariskuntaa, jotka ovat tämän saman läpi käyneet ja nyt odottavat ensimmäisiään.

Tässä lyhyt kuvaus meidän taustoista 🙂