Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Talvi/Kevät plussat 2014-2015 Vastaa aiheeseen: Talvi/Kevät plussat 2014-2015

Valkosiipi
Osallistuja

Parisienne
Oikein paljon voimia sinulle ja uskomusta paremmasta. Itse joskus ajattelin niin, että nautin raskaudesta heti ihan täysillä, sillä jos edes sitä pientä hetkeä en täysillä saa nauttia niin mitä järkeä koko hommassa on. Jos jotain tapahtuu myöhemmin, niin onpahan ainakin hetki ollut pää pilvissä ja onnellisuus korvissa!!
Se mitä keskenmenoon tulee niin itselläkin keskeytynyt keskenmeno takana ja tosiaan nt ultrassa vasta selvisi tuomio. Siihen asti olin onnellisen tietämätön, ei veritippoja ei särkyjä. Sitten kun paineltiin seuraavana päivänä lääkkeelliseen keskeytykseen osastolle, niin sain kokea elämäni kamalimman ja ahdistavimman vuorokauden. Lääkkeitä lykättiin sisälle neljään otteeseen ja ainoa mitä saatiin aikaan oli todellinen kuumehorkka (hampaat kalisi yhteen vaikka olin hypotermian ”avaruuspeiton” alla lämpöpuhaltimen päässä ja käärittynä lämpöhauteisiin), mieletön särky, täydellinen vesiripuli ja oksetusolo. Kätilö totesi että yleensä ensimmäisen lääkkeen otosta menee noin puolituntia ja alkaa tapahtumaan ja puolilta päivin olen jo kotimatkalla. Toisin kävi… Puoliltaöin odotin vielä tietämättömänä joidunko kaavintaan vai pääsenkö kotiin ja saan vihdoin jotain syötävää. Kotiin mentiin ja koska supistukset jatkuivat viikon verran sen verran kovina kävin uudestaan lääkärissä ja kaavintaan mentiin. Tästä seurauksena vaurioituneet munatorvet ja ns. mahdottomuus raskautua normaalisti… Nyt kun olen vihdoin kaiken kokemuksen jälkeen taasen tässä tilassa en voi kuin todeta – NAUTI IHMEESSÄ – jos se kaikki koettu on vielä edessä niin ei ihmisen psyyke kestä jos ei edes välillä saa iloita!
Se mitä tuohon tukilääkitykseen tulee niin minulle sanottiin heti verikokeen jälkeen (tulos 504) että tukilääkityksen voi heti lopettaa – niin selvästi raskaana ollaan.

Hissukka
Sitä välillä itse kukin jää miettimään miten jaksaa eteenpäin pää pystyssä. Onneksi ihminen on niin ovelasti rakennettu, että jostain sitä voimia vaan aina löytyy. Ja kuka voisikaan olla parempi lohtu vierellä kuin oma rakas! Oikein paljon voimia teille molemmille ja nauttikaa kesästä, sillä voipi olla että syksyllä alkaa sinullakin huonovointisuus kolkuttamaan kolmannen osallisen merkeissä 🙂

Hipsu
Aivan ihanaa kuulla kuulumisia ja pian tämä koitos alkaa olemaan valmis ja saatte alkaa murehtimaan elämän suureesta ihmeestä. Elämän mittainen matka on teillä edessä ja se mitä synnytykseen tulee… en voi kuin kahdehtien todeta: ”Olisinpa itsekin jo siinä pisteessä…”. Noh, kesä menee nopiaan ja puolessavälissä tässä jo muutaman viikon päästä mennään… ja vielä on kaikki ns. hauska edessä. Muutaman kuukauden päästä kerrotaan pomolle… ja muille lähiomaisille.

Minä
Oltiin tuossa reilu viikko takaperin toisella neuvolakäynnillä ja oli se niin ihanaa kuulla pienen taivaanihmeen sydämmen lyönnit. Kuukauden päästä onkin sitten jo rakenneultra… aika menee kovin nopiaan. Reilu pari kiloa on paino tullut alas aloituksesta, mutta kohtu kasvaa hyvin joten ei ole syytä huoleen. Nyt sitten odotan koska alkaa tuo vatsa pyöristymään… vaikka kyllähän sen itse jo huomaa (16+5) ettei ihan yhtä lattea vatsan seudulta ole, mutta vielä sen saa hyvin peitettyä.