Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF kevät/kesä 2015 Vastaa aiheeseen: IVF kevät/kesä 2015

Summer
Osallistuja

Kyllä meitä tyttöjä viedään vauhdilla ylös ja alas tunneliukuja. Tämä on sen verran rankkaa kyytiä, että toivottavasti meitä kaikkia onnistaisi ja mielellään pian! Pinpin, Sudenkorento, Hanna – tunnen vahvasti teidän kaikkien puolesta.

Toivottavasti tämä auttaa teitä ja muita mahdollisia palstan lukijoita, että välillä näissä hoidoissa pääsee joiltain osin hiukan kevyemmin. Salvia, kiitos, kiitos kannustuksesta! Punktio oli perjantaina ja sanoin henkilökunnallekin, että tämähän meni suorastaan helposti edelliseen kertaan verrattuna. Meillä oli todella ihana hoitaja ja lääkäri, molemmat sekä teknisen osaamisen että tunnetasolla todella mahtavia! Tällä kertaa NK:lla kuunneltiin, sain rauhottavaakin jo ennen kanyylin laittoa sekä aineita laitettiin riittävästi ja odotettiin, että ne ehtivät vaikuttaa itse toimenpiteessä (edellisellä kerralla oli sattunut siihen kanylointiin juuri osastolle siirtynyt hoitaja, en saanut ennakkorauhoittavia, vaikka pyysin, lääkäri oli sellainen, joka kuulemma yleensä kiirehtii ja lääke ei ollut ehtinyt vaikuttaa kun aloittivat, ja olin kuulemma kunnolla hyperventiloinut toimenpiteen aikana kaiken tämän seurauksena).

!!! Mutta nyt siis meni helposti, nipisteli vain vähän ikävästi, iltapäivän ja illan nukuin ja liikuin kuin hyytelössä, mutta muuten olo oli hyvä. Viikonloppuna päästiin nauttimaan lauantain kauniista ilmoistakin, käytiin rauhallisesti (siis etanavauhtia) kävelyllä ja picnicillä. Sunnuntai menikin sitten hermostuneessa odottelussa, ja tänään sain sätkyn jokainen kerta puhelimen soidessa, kun pelkäsin että peruuttavat homman. Soittoa ei tullut ja tänään iltapäivällä oli siirto, pikkuinen nippaus sekin (vähemmän pahalta se minusta tuntui tai korkeintaan samalta kuin papa). Lukuina tilanne tällainen: 14 poimittu, 9 hyvää, 6 riittävän kypsää, 2 putosi pois pelistä eilen, joten 1 laitetun lisäksi 3 odottaa nyt josko ne kasvaisivat riittävästi parin päivän aikana – eli pakkastilanne on vielä nolla.

Nyt jännäillään 30.6. asti – verikoe olisi osunut pe 26. päivälle, mutta ei olla silloin kaupungissa ja tuloksen saisi kuitenkin vasta maanantaina, joten verikoe on nyt sitten ma 29.6. ja tulokset tiedossa tiistaina. Lutinuksia laittelen 26.pvä asti – tuon kohdalta vaan mietityttää, kun hoitaja ei ehkä tajunnut tarkistaa, että olisiko niitä pitänyt jatkaa siihen verikokeeseen asti… taidan soittaa ensi viikolla ja tarkistaa asian, ennen lääkkeiden loppumista. Olen ensimmäistä kertaa tässä vaiheessa, joten olen varovasti toiveikas onnistumisesta – toivottavasti tämä kantaa!

Salvia, vaikka kahden siirto toisaalta aiheuttaa enemmän jännitystä, niin se voi olla hyvä juttu. Itse toivoin (en eksplisiittisesti) kahden siirtoa, sillä toivon kahta lasta ja sittenpä olisi ”kerralla hoidossa”. Toki kaksosraskaudessa on jonkin verran enemmän riskiä, mutta kaikkien näiden eri vaiheiden todennäköisyysprosenttien jälkeen se ei oikein tunnu enää sen isommalta asialta. Toivottavasti nyt ainakin toinen jää hyvin mukaan!

Maiku sinulla onkin enää muutama päivä jännäysviivoilla – toivotaan positiivista!

Löysin ranskalaisen kirjailija-runoilija Jacques Prévert’n kauniin mietelauseen, jonka toivon auttavan meitä kaikkia:

Even if happiness forgets you a little bit, never completely forget about it.
~Jacques Prévert