Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF kevät/kesä 2015 Vastaa aiheeseen: IVF kevät/kesä 2015

Salvia80
Osallistuja

Hei Ruusunen ja tervetuloa kirjoittelemaan!

Kovaa kanttiahan nämä hoidot kysyvät, samoin kuin niiden jatkaminen tai päätös olla jatkamatta. Vahvakin ihminen pistetään kyllä koville tässä prässissä. Itselle tuli yllätyksenä tämä henkinen jaksaminen ja pettymyksestä ylös nouseminen.
Koin jotenkin, että hoitojen jälkeen lapsettomuuden haava on entistä kivuliaampi kantaa arjessa ja tilanteissa, joissa aihe nostaa päätään. Ja oikeastaan lapsettomuus heijastuu yllättävän moneen asiaan..sitä kun ei voi laittaa tauolle, vaikka hoidoista voikin ottaa aikalisän.
Eikä se tosiaan helpota, että vierellä kaikki muut onnistuvat ja ties monettako kertaa jo. Hyvien kavereiden lapset, joiden kummi olen, pääsevät jo ripille. Kyllä se haava vaan kasvaa joka kerta, kun miettii pääsenkö itse koskaan nauttimaan samoista asioista..ja kuinka niitä tilanteita pelkää, kun hyvää tarkoittavat ihmiset tulevat kysymään montako lasta minulla on?

En osaa sanoa mitään yhtä asiaa, mistä saisi voimia uuteen ruljanssiin, kun itsekin samaa asiaa itseltäni kyselin viime lokakuisen pettymysnegan ja tammikuisen Passin jälkeen,jolloin alkiot eivät selvinneet sulatuksesta.

Minulla on auttanut pään kasassa pitämiseen ja ahdistukseen lenkkeily. Yksi ihan huippu ystävä, joka tänäänkin piristi kun kerroin, ettei tästä mitään tule. Ei ole mitään oireita, mitä kaikilla muilla on piinapäivinä, jotka raskautuvat. Se helpottaa, että voi puhua jollekin.

Sitten omasta mielestä yksi tärkeä tekijä, on löytää huippu lääkäri tai ainakin se on plussaa jos kemiat toimivat. Harmitti tällä kerralla, kun lääkärit vaihtuivat koko ajan. Edelliskerralla oli ihana lääkäri, joka jopa halasi siirron jälkeen ja käski hieman kutsumaan alkiota mielessä kiinnittymään…pieniä asioita, mutta ihan tosi tärkeitä niissä hetkissä kun pelko ja epävarmuus ovat läsnä.

Mieli on kyllä ihmeellinen miten se aina rakentaa toiveet onnistumisesta uuteen hoitoon, ja ehkä se, että toisella kerralla on mahdollisuus saada lisää tietoa omien solujen käyttäytymisestä tai ainakin oma tilanne hahmottuu tarkemmin. Ensimmäinen hoitohan on kokeilu, jossa nähdään miten lääkkeet kroppaan vaikuttaa yms. vaikka niistäkin plussataan..

Mutta joo pp9 menossa ja ihan täysin luovuttanut olo…Joko teillä on seuraava hoito tiedossa tarkemmin vai vastako mietitte? Kun saa henkisen puolen hoidettua tiettyyn pisteeseen, alkaa uusi hoito polttelemaan useinmiten. Teillähän on hienosti saatu jopa blastoja viljeltyä..

Mutta toki tuo kysymys, entä jos ei koskaan? Se pyörii ihan varmasti meidän jokaisen mielessä…mutta hoidossahan annetaan mahdollisuus onnistumiselle, näin sen ajattelen.Ei tarvitse myöhemmin alkaa pohtia…kun juna on jo mennyt esimerkiksi iän suhteen. Kovasti tsemppiä, jos päätätte hoitoja jatkaa!

Maiku, Onnitteluhalaus!

Sudenkorento: Iso voimahali…=(