Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF kevät/kesä 2015 Vastaa aiheeseen: IVF kevät/kesä 2015

YinYang
Osallistuja

Hola!

Ruusunen mä niiiiin ymmärrän ton halun vetäytyä muusta maailmasta ja sen ettei voimavarat riitä näkemään ja puhumaan vauva-asioita. Mä olen päättänyt etten vaan yksinkertaisesti ole kauheasti yhteydessä kavereihin, joilla on pikkuvauvavaihe meneillään. Suren kuitenkin kauheasti myös sitä että en kykene olemaan heihin yhteydessä ja koen itseni ulkopuoliseksi hylkiöksi.

Tuntuu, että sosiaalinen piiri on pienentynyt ja kaverisuhteet kärsineet tästä kaikesta. Ihminenhän on kai perusluonteeltaan laumaeläin ja haluaisi kuulua joukkoon ja jakaa yhdessä asioita vertaistensa kanssa, kuten äidiksi tulemisen ikäryhmänsä kanssa.

Itselläni on ikää jo yli 35 joten vauvoja on tullut paljon lähipiireihin jo viimeiset kymmenen vuotta. Itse olemme olleet tutkmuksissa hoidoissa kaksi vuotta. Syy lapsettomuuteen löytyi miehestä, joten ainut mahdollisuus saada lapsia hänen kanssaan on ICSI hoidon avulla.

Itselleni tämä kolmannen ICSI tuoresiirron epäonnistuminen oli pahin romahdus tähän mennessä, koska jotenkin ajattelin että kyllä nyt kolmannella täytyy jo onnistua ja olen satsannut tosi paljon kaikkiin lisäravinteisiin ja stressin poistamiseen tässä hoitojaksossa.

Meillä on onneksi yksi neljänpäivän ikäinen alkio vielä pakkasessa ja se voidaan sulattaa ja siirtää suoraan tai sitten viljellä yksi päivä lisää ja katsoa kehittyykö blastokystiksi. Pelottaa tietenkin kauheesti, ettei kehity ja jouduttaisiin taas aloittamaan, jo neljättä kertaa, koko homma alusta. Tällä hetkellä usko onnistumiseen on täysin kateissa.

Onneksi sain sentään itseni tänään ulos kävelylle…eilinen meni kotona itkiessä. Tänäänkin itkettää, mutta sain jo soitettua klinikalle ja juttelin biologin kanssa alkioista, siirroista ja mahdollisesta ERA tutkimuksesta, jolla voidaan arvioida kohdun limakalvon vastaanottavuutta molekyylitasolla. Onko tämä tutkimus kenellekkään tuttu?