Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF kevät/kesä 2015 Vastaa aiheeseen: IVF kevät/kesä 2015

Nimetön
Ei-aktiivinen

Onnea Salvia! Mones hoitonne tämä olikaan ja mitä kaikkea teitte erilailla? Tietää sitten itsekin vaatia, jos joskus yksityiselle joutuu/pääsee.

Mulla alkoi tänään kuukautiset. Toivon, että kun nämä loppuu niin olo olisi jo parempi. Nyt olen ollut niin täynnä surua, epätoivoa ja vihaakin, että olen ihan ulalla itseni kanssa. Ja tiedän, että olemme nuoria ja tämä oli ensimmäinen hoito. Pitäisi siis kai olla positiivisin mielin, mutta minkäs teet, kun olo on mikä on..

Tietysti hommaa jatketaan, vaikka nyt tuntuu, ettei jaksaisikaan. Mutta ei tästä asiasta pääse yli eikä ympäri ennenkuin saa sen nyytin syliin. Meillä on 2 alkiota pakkasessa. Elo/syyskuussa siirto luonnolliseen kiertoon. Miten se homma toimii? Ymmärsin, että teen ovulaatio-testejä. On vähän epätoivoinen olo tohonkin hommaan. Silloin kun vielä yritettiin luomusti, testasin noin puoli vuotta, enkä ikinä saanut ovista näkyviin..

Mustakin tuntuu, että haluaisin eristäytyä koko muusta maailmasta. Olen kertonut lapsettomuudestamme ja hoidoista perheelleni ja parille ystävälle. Nyt tuntuu siltä, ettei olisi pitänyt kertoa. Inhottavaa laittaa negatiivisia uutisia, joihin kukaan ei osaa sanoa yhtään mitään.

Tuntuu, että poljemme mieheni kanssa paikoillamme. Koko elämä ja parisuhde on pysähtynyt ja kaikki pyörii tämän asian ympärillä. Asumme vuokrakämpässä ja olemme säästäneet asuntoon muutaman vuoden. Voisimme ja periaatteessa haluaisimme ostaa oman, mutta toisaalta en halua, ennenkuin tiedän, että saamme lapsen. En halua muuttaa lapsettomana lapsiperhe-alueelle katselemaan muiden perheonnea. Toiseksi en voi vaihtaa työpaikkaa, sillä nyt minulla on vakituinen virka ja ei uuteen paikkaan kehtaa mennä samantien saikuttelemaan tai venkslaamaan työvuoroja. Elämää ei pysty suunnittelemaan, koska ikinä ei tiedä onko raskaana vai pettynyt. Esimerkiksi mieheni tykkäisi matkustella, mutta minä jarruttelen. Nyt kesälomallekin sanoin, että entä jos mulla kauheat raskauspahoinvoinnit silloin. Nyt kun tiedän, ettei ole, niin eipä silti huvita yhtään mikään reissu.

No, tästä suunta on vain ylöspäin. Toivottavasti mieliala nousisi ja uutta toivoa tulisi taas kun päästään lähemmäs syksyä ja uusia yrityksiä.