Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF kevät/kesä 2015 Vastaa aiheeseen: IVF kevät/kesä 2015

Ruusunen
Osallistuja

Voimia jaksaa eteenpäin päivä kerrallaan kaikille meille, joiden sisällä on mustaa ja rumaa, vaikka ulkona on kesä ja valoa ja ihmiset ympärillä lähtevät iloissaan kesälaitumille. Itketään ja surraan. Siihen meillä on oikeus!

Luulin että olen yksin, mutta löysin täältä samassa tilanteessa kamppailevia enkä olekaan tuskani aja ajatusteni kanssa yksin. Toisaalta en toivoisi tätä kohtaloa kannettavaksi kenellekään. Teillä on aivan samoja ajatuksia kuin minulla. Puitte ne hyvin sanoiksi.

Minäkin olen kertonut parille ystävälleni ja kukaan ei kyllä ole kyselemässä, kuinka jaksan tai mitä hoidoissa tapahtuu. Todellisia ”ystäviä” 🙁 Kai heillä on kiire oman perheen hoitamisessa ja raskauspahoinvointia ja väsymystä alkuraskaudesta…tuntuu ettei kukaan halua kuulla näitä juttuja eikä siksi jaksa tavata myöskään minua.

Minulle tehty kaksi PAS:a toinen luonnolliseen kiertoon ja nyt viimeisessä Ovitrelle irrotuspistoksella varmistettiin ovulaatio perjantaille, jotta päästiin siirtämään 5 pvä:n plasto viikon päästä perjantaina. PAS luonnolliseen kiertoon: lääkäri varmisti ultrassa että ovulaatio tulossa ja sanoi päivän, jolloin alan testaamaan ovulaatiota. Stressasin jonkin verran sitä, että teen testin oikein, jotta siirto tulee oikealle päivälle. Jälkeenpäin ajatellen kaikki oli helppoa, ainoastaan henkinen puoli olikin sitten raskaampaa. Toisella kerralla ovulaatio varmistettiin Ovitrelle-irrotuspistoksella, joten ovulaatiotestejä ei tarvinnut tehdä. Pakastealkion siirto on omalla kohdallani tuntunut epätodelliselta tilanteelta. Meille lääkäri sanoi, että plastokystin selviäminen pakastuksesta ja sulatuksesta on todennäköistä, joten Binkku yritä olla stressaamatta siitä.

Niin monta vuotta elämästä on pyörinyt tämän asian ympärillä ettei muista miltä elämä ilman toivetta lapsesta ja pelkoa lapsettomuudesta tuntuu. Väkisinkin tämä jättää jälkensä minuun ja on osa minua loppuelämäni. Lopulta olen päästänyt irti elämän suunnittelemiselta etukäteen. Mutta vuosia olen suunnitellut elämäni mahdollisen raskauden ja hoitojen mukaan. Nyt on esim. ensi talven lomamatka varattu ja perutaan se, jos tilanne niin vaatii. Mikä olisikaan ihanampaa, kuin raskauspahoinvointi matkalla. Tai jos suren jälleen yhtä menetystä siellä, sitten itken ja suren tai perutaan matka.

Hänelle, jota ei vielä ole

Tulisit jo meille,
et tiedä kuinka odotetaan.
Tuulien teille,
toiveeni kuiskata saan.

Sanattomin sanoin,
me sua kaivataan.
Ovemme on avoin,
kai joskus tavataan?

Tyhjä on syli,
mutta toiveita täynnä.
Emme pääse sun yli,
me sua jo rakastetaan.

Surua ja voimautumista kaikille teille kesään! Toivoa.
Onnea kaikille plussanneille!

Elokuussa toivon mukaan alkaa 2.ivf.