Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF kevät/kesä 2015 Vastaa aiheeseen: IVF kevät/kesä 2015

Kukka
Osallistuja

Moikka kaikille. Lueskelin teidän juttuja ja päätin itsekin kirjoittaa tänne. Minä ja mieheni olemme kärsineet lapsettomuudesta jo 4 vuotta. Vuodesta 2011 olemme käyneet milloin missäkin hoidoissa, väestöliitossa ja naistenklinikalla. Takana ollut inseminaatiota ja IVF hoitoa, 2 kpl ICSI hoitoa. Kaikki negaa. Yhteensä siirretty 7 kpl alkioita. 3 tuotesiirtoa ja loput 4 kpl PAS:na. Mitään syytä ei pitäisi olla, laparoskopiassakin kävin pari vuotta sitten. Ikä tulee vastaan valitettavasti, vaikka olen vasta 35-vuotias ja lasta ollaan jo yritetty yli 30-vuotiaana. Eli minua ei pitäisi vanhana pitää kun aloitettiin tämä lapsentekoprojekti. En ymmärrä miksi pitää olla niin vaikeata, ei koskaan onnistu meillä.

Viimeisin 3.ICSI hoito tehtiin kesäkuussa 2015, punktio oli 8.6 ja tuotesiirto siitä 2 päivää eteenpäin. 8-soluinen siirrettiin. Minulla oli suuria toiveita, että kyllä nyt tärppää kun on jo kolmas kerta. Alkionsiirtoon asti kaikki meni hyvin, mutta kyllä täytyy myöntää, että mitä enemmän hoitoja sitä vähemmän munasoluja. 3. IVF hoidolla tuli enää 4 munasolua, 2 selviytyi. 1 kpl siirrettiin ja toinen yritettiin jatkoviljellä, mutta ei selviytynyt. Menkat tuli sitten juhannuspäivänä, valitettavasti. Viimeinen hoito ja siinä meni toivo ja unelma. Pettymyksen määrä on sanoinkuvaamaton.

Olen ollut viikon jo tosi suruissani ja musertunut. Mihinkään en oo jaksanut mennä tai tehdä mitään. Täytyy varmaan kohdata se tosiasia: Minä en tule lasta saamaan, en tuu koskaan raskaaksi!! Onneksi tällä palstalla on naisia, jotka ymmärtävät tunteeni ja minä myös ymmärrän teidän tilannetta. Nyt täytyy jaksaa yrittää eteenpäin.