Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF plussanneet kesä/syksy 2015 Vastaa aiheeseen: IVF plussanneet kesä/syksy 2015

Maisa
Osallistuja

Moi kaikki,

Ehkäpä minäkin uskallan liittyä tähän ketjuun, vaikka takaraivossa tuntuu siltä, että nyt _viimeistään_ kaikki menee pieleen kun uskallan kertoa jollekin olevani raskaana :D. Kiitos kun laitoitte ketjun pystyyn! Olen seurannut teidän kirjoittelua tuonne toiselle puolelle ja elänyt mukana, vaikka en tuskaltani ole voinut itse kirjoittaa.

Niin kuin muillakin täällä, itsellänikin on siis takana muutama IUI, IVF, yksi tuoresiirto ja sen jälkeen kolme PAS:a. Plussasin suureksi hämmästyksekseni toukokuussa, ja nyt on 9. viikko menossa. Varhaisen keskenmenon kokeneena en kuitenkaan uskaltanut ajatella asiasta mitään ennen varhaisultraa, joka oli noin viikko sitten. Siellä näkyi (kuulemma) sydänäänet, joten kyllähän sitä piti pikkuhlijaa alkaa miettiä olisiko tämä oikeasti totta. Hirveästi en uskalla kuitenkaan vieläkään toivoa. Varasinkin heti yksityiseltä uuden ultran, jotta näen vieläkö siellä ollaan mukana. Hysteeristä touhua siis… Myönnän :D. Kateellisena seuraan ystäviäni, jotka juhlivat ensimmäisestä viivasta testissä sitä, että lapsi syntyy! Tuntuu, ettei kovin monelle tule edes mieleen mitä kaikkea tässä välissä voi vielä tapahtua – ja hyvä niin. Osaisipa itsekin suhtautua yhtä rennosti.

Semmosta. Kiva kuulla, miten muut voitte ja ajattelette! Tuntuu hyvältä seurata pidemmällä olevia ja nähdä, että kyllä kaikki voi edetä ihan hyvin :). Mulle kävi muuten ihan samalla tavalla kun sulle Inkeri :D. Farmaseutti apteekissa oli ensimmäinen (ja toistaiseksi ainoa) ulkopuolinen ihminen, jolle mainitsin sanan raskaana Se oli kyllä todella hämmentävä hetki. Tuntui melkein, että valehtelen, koska enhän mä nyt sillain oikeesti ole. En niin kuin muut… No, kaipa tämä epävarmuus tästä vielä joskus hälvenee. Aion kyllä yrittää 12. viikon jälkeen käyttäytyä mahdollisimman ”normaalisti” (jos sinne asti päästään), jotta en tee elämästä itselleni ja mahdolliselle lapselleni liian vaikeaa pelkäämällä kaikkea.