Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF plussanneet kesä/syksy 2015 Vastaa aiheeseen: IVF plussanneet kesä/syksy 2015

Hanna
Osallistuja

Parisienne miten sulla meni ultrassa? Kuuluiko sydänäänet?

Mun neuvolakäynti oli pelkkää höpötystä eikä suostunu edes yrittää kuunnella sydänääniä. Nyt pitää vaan luottaa siihen, että kaikki on hyvin. Eilen mulla oli kaikki oireet hävinnyt ja oli tosi outo olo. Tänään onneksi vatsakivut hiukan ilmoitteli itsestään taas. On se kumma, että ensin pelätyt oireet onkin jälkeenpäin tervetulleita 🙂

Meinaatteko te muut muuten osallistua niihin kromosomitutkimuksiin? Helsingissä tarjotaan julkisella puolella se ihan uusi verikoe, missä tutkitaan sikiön kromosomit eli tietää heti onko jotain poikkeavaa. Se testi tehdään jossain ulkomailla ja se maksaa 600€. On siitä hyvä, että ei tarvii tehdä enää lapsivesitutkimusta tai istukkanäytteenottoa. Niissä on kuitenkin keskenmenon riski. Mä menen siihen verikokeeseen ens viikolla mutta se on joku sellanen, että siitä lasketaanvaan todennäköisyys kromosomipoikkeavuuksiin. En tiedä onko siitä sitten mitään hyötyä kun ei kuitenkaan ole ihan varma.